Marketing rekomendacji w natarciu, czyli kto pomoże Ci sprzedawać?
Testowanie i mówienie o dobrych czy fatalnych produktach leży w ludzkiej naturze. A jeżeli tak, to jaka jest prostsza droga do efektywnej sprzedaży, niż sprzedaż dzięki dobrym rekomendacjom?
Polecamy sobie różne rzeczy zaczynając od jedzenia, ubrania, poprzez rzeczy do domu, kończąc na usługach.
Od niedawna doceniamy wartość liderów opinii społecznej, którzy poruszają się wśród konkretnych społeczności, naszego tak zwanego targetu. Niejednokrotnie to oni właśnie wskazują znajomym, co teraz jest na topie, co warto wypróbować, gdzie jeść i w co się ubierać. Ci liderzy opinii działają na wielu płaszczyznach w wielu branżach.
Na pewno twój biznes ma też swoich trendsetterów.

Gdzie i jak szukać takich ludzi? Jak nawiązać kontakt? Jak z nimi rozmawiać?

gdzie szukac liderow

Dlaczego rekomendacje są tak skuteczną formą marketingu i sprzedaży?
Znanymi formami sprzedaży są e-mail marketing (często w złej formie sprowadza się do wysyłania niechcianych maili złej grupie docelowej), albo telemarketing (źle kiedy dzieje się to poprzez wydzwanianie po sto razy z tą samą ofertą). Nikt nie zapytał o to, czy owi klienci w ogóle są zainteresowani produktem. Opinia o firmach, które stosują nachalną i nietrafioną reklamę nie jest najlepsza, nie wspominając o wydanym budżecie, który się nie zwrócił.

Można też klientów śledzić w sieci – sprawdzać, jakie mają zainteresowania, co lubią i jakie działania podejmują w social media. Jednak jest to często kosztowne. A sprzedaż nadal odbywa się poprzez jawne namawianie i zachęcanie do zakupu.

Kto i jak może polecać Twoje produkty i usługi?
Liderzy opinii to ludzie, którzy mają wpływ. Na otoczenie w którym się poruszają, na środowisko w którym przebywają. Trendsetter potrafi swoją osobowością przyciągnąć, a w rezultacie zachęcić do danego produktu i usługi. Lider, a najlepiej kilku liderów, może zmienić wysokość słupków sprzedaży w twojej firmie.
Taki oto trendsetter jest doskonałym kandydatem na sprzedawcę Twoich produktów i usług.

kimjestlider3
A gdyby sprzedawać inaczej? Jednym z prostych i znanych od dawna narzędzi jest marketing rekomendacji. Polecanie sprawdzonych produktów odbywa się w naszym życiu codziennym, bez ingerencji firm sprzedających dobra konsumenckie. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby i firma podpowiedziała nam, żebyśmy spróbowali właśnie jej produktu. I nie mam tu na myśli nudnych reklam w telewizji, czy denerwujących wyskakujących okienek na ekranie komputera, kiedy akurat chcesz przeczytać bardzo ważną rzecz.

Jak uniknąć nieporozumień i dobrze zacząć współpracę z Liderami?
Istnieje co najmniej 10 sposobów na utrzymanie pozytywnych relacji w biznesie, ale też istnieje co najmniej 10 sposobów jak utracić dobry wizerunek i narazić się opinii społecznej. I tego radzimy unikać 🙂

10sposobow
Nie korzystasz jeszcze z marketingu rekomendacji?
Może nie wiesz jak zacząć, do kogo zwrócić się o pomoc w promocji?
Jakie koszty musisz ponieść związane z promowaniem swojej firmy w społecznościach?
Jak korzystać z marketingu rekomendacji skutecznie?
Na te pytania poznasz odpowiedzi w trakcie wideo szkolenia „Trendsettingu i marketing rekomendacji”. Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które zaczynają przygodę z marketingiem oraz szukają prostych i tanich sposobów na promocję w Internecie.

Szkolenie „Trendsetting i marketing rekomendacji” pokaże Ci, jak można zwiększyć sprzedaż poprzez pozytywne rekomendowanie produktów i usług. To w ostatecznym wyniku doprowadzić ma do zredukowania dotychczasowych form promocji jakimi są drukowanie ulotek, wyklejanie bilbordów, na rzecz polecania swoich produktów i rekomendacji przez zadowolonych klientów i blogosferę.
Na rzeczywistych przykładach dowiemy się jak prowadzić marketing rekomendacji i z kim współpracować, żeby realnie zwiększyć sprzedaż.

http://infolia.pl/szkolenie/trendsetting-lowcy-trendow/

banner1