Jedną z ważniejszych premier tegorocznego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie jest odświeżona Toyota RAV4, po raz pierwszy z napędem hybrydowym. Pierwszy i jeden z najpopularniejszych kompaktowych SUV-ów doczekał się tej tak charakterystycznej dla Toyoty innowacji. Nowy RAV4 na 2016 rok będzie najmocniejszą wersją napędową modelu. 2,5-litrowy silnik benzynowy w połączeniu z silnikiem dużym silnikiem elektrycznym dadzą łączną moc 197 KM, która rozpędzi auto do setki w zaledwie 8,3 s. Hybrydowe RAV4 jest też oczywiście bardzo oszczędne – 4,9 l/100 km to niewiele dla tak dużego samochodu. Emisja CO2 wynosi tylko 115 g/km i spełnia normę Euro 6.

Wraz z nową wersją debiutują w modelu nowoczesne rozwiązania. Pierwszym z nich jest hybrydowy napęd na cztery koła E-Four. Tylne koła są napędzane osobnym mocnym silnikiem elektrycznym, co pozwala nie tylko uniknąć skomplikowanej konstrukcji z wałem napędowym, ale także zapewnia autu dużą dzielność oraz zdolność holowania przyczepy o masie do 1650 kg, co stawia go pod tym względem w czołówce pojazdów hybrydowych. Drugim jest oparty na technologii radarowej pakiet Toyota Safety Sense, rozbudowany o funkcję zapobiegania zderzeniom z pieszymi oraz o aktywny tempomat. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest także wspomagająca parkowanie kamera Panoramic View Monitor, która zapewnia pełny widok bezpośredniego otoczenia auta, likwidując martwe punkty.

rav4_hybrid_foto_toyota_global_5 rav4_hybrid_foto_toyota_global_2 rav4_hybrid_foto_toyota_global_3 rav4_hybrid_foto_toyota_global_4

Auto pojawi się w naszych salonach w przyszłym roku. Mamy nadzieję, że tak jak w Yarisie i Aurisie, wersja hybrydowa będzie skalkulowana cenowo na poziomie diesla z automatyczną skrzynią biegów. I mamy nadzieję, że klienci szukający diesla będą wyjeżdżali z naszych salonów finalnie RAV4 hybrydowym” – powiedział Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland.